کار کارمزدی

نویسنده ساناز, نوامبر 28, 2015, 01:28:46 بعد از ظهر

« اخراج نیرو- کاهش تولید - توقف خط - کاهش فروش و.... | هزینه یابی »

0 اعضا و 1 مهمان درحال دیدن موضوع.

ساناز

شرکت برای مشتریان خاصی اقدام به تولید محصولاتی می نماید (علاوه بر روال تولید عادی شرکت). بدلیل شرایط خاص و وجود رقبا در بازار و اینکه قیمتی که باید به آنها ارایه کنیم بایستی طوری باشد که رقبا کار را از ما ندزدند باید چه اقداماتی انجام داد و برای محاسبه بهای تمام شده چه باید کرد؟

اکبرزاده

با سلام

لطفا روشنتر بفرمائید

آیا تولید را با برند دیگری انجام میدهند ؟


ساناز

سلام استاد گرامی
بله - یک خط از خطوط تولید برای این محصول بکار گرفته شده است .

اکبرزاده

#3
نقل قول از: ساناز در نوامبر 28, 2015, 01:28:46 بعد از ظهر
شرکت برای مشتریان خاصی اقدام به تولید محصولاتی می نماید (علاوه بر روال تولید عادی شرکت). بدلیل شرایط خاص و وجود رقبا در بازار و اینکه قیمتی که باید به آنها ارایه کنیم بایستی طوری باشد که رقبا کار را از ما ندزدند باید چه اقداماتی انجام داد و برای محاسبه بهای تمام شده چه باید کرد؟

مشتری  سفارش دهنده برای تکمیل سبد فروش برند خود دست به این کار زده است
و چون شما میفرمائید که یکی از خطوط تولید شما به این کار اختصاص یافته است پس بهای تولید شما تغییری نمیکند
فقط یک تفاوت است که آیا مشتری ظرف با چاپ لیبل به شما میدهد یا فقط شما لیبل مشتری را برروی ظروف خودتان میچسبانید
که با محاسبه این دو مورد بهای تمام شده شما بدست میآید

اینجا یک بحث چانه زنی داریم بین بهای تمام شده و بهای فروش که شما جنس مشابه را با این بها به بازار عرضه میکردید
که این نوع چانه زنی با مدیر فروش است

و وظیفه شما بهای تمام شده
(البته اگر کلیه مواد تولید با شما باشد با برند مشتری )

با احترام

ساناز

سلام

استاد گرامی ممنون
یک مورد که باید بیان کنم این است که مشتری محصولات خواسته خودش را که خطوط ما قابلیت تولیدش را دارد سفارش می دهد و گفته است که با این قیمت برای من تولید کنید وگرنه فلان شرکت قادر به تولید با قیمت مورد نظر است . در این حالت چگونه باید محاسبه بهای تمام شده کرد؟

اکبرزاده

با سلام

به همان قیمتی که بدست میآورید ممکن است ضرر باشد ممکن است نقطه سر به سر و یا سود.

دایی رضا!

با سلام

اصولا در این موارد از روش "قیمت گذاری بر مبنای هدف"  استفاده می شود

متاسفانه اشتباهی که در این مورد بکار میره استفاده از اصطلاح " هزینه یابی بر مبنای هدف" است ما اصلا روشی به این عنوان نداریم . در این روش قیمت فروش تعیین میشود و براساس یکی از روشهای موجود بهای تمام شده محاسبه میگردد تا بتوان به قیمت مورد نظر رسیدکه اصولا  روش ABC کاربردی ترین روش برای محاسبه بهای تمام شده یا روش TDABC مورد استفاده قرار میگیرد .

فقط یک نکته رو در نظر بگیرید : اگه قراره با سایرین رقابت کنید از روش "رقابتی " استفاده کنید یعنی بی خیال برخی هزینه ها بشین مانند استهلاک - اداری فروش- و فقط هزینه های دستمزد و انرژی و اگه تعمیرات و نگهداری هم براتون مهمه اون رو هم لحاظ کنید بنابراین برای اینکه بازار رو از دست ندین باید محتاطانه عمل نمایید

سپاس
بدون امضاء!


Share via facebook Share via linkedin Share via pinterest Share via reddit Share via telegram Share via twitter Share via whatsapp

خدمات حسابداری

موسسه رستا تراز پارسه اصطلاحات حسابداری طراحی سایت و انجمن حسابداری

سایر پرتال ها

فروم متا انجمن بورس و اوراق بهادار ثبت آگهی رایگان